Sant Pere de Magrà

Romà
    II aC-I dC
    Regular
    Malgrat que les restes es poden conservar al subsòl, en el moment de la visita s'hi observaren menys densitat de materials que els que afloraven anteriorment. La situació del jaciment, en un vessant exposat a l'erosió, en podria malmetre les restes.
    Precatàleg de patrimoni. Normes Subsidiàries (2000)
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Sí CC.AA. 4803
    Productiu
    Diversos propietaris
    Xavier Bermúdez López

Jaciment arqueològic d'època ibèrica i romana. En superfície, fragments d'àmfora ibèrica, ceràmica ibèrica comuna, tenalla i doli. Camp de cereal..
    Jaciment arqueològic amb materials ibèrics i romans. Malgrat que no se n'han detectat estructures, l'abundància de material en superfície i l'amplitud del repertori (que inclou tant vasos d'emmagatzematge i transport com vaixella) permet afirmar l'existència d'un hàbitat. Entre els materials ibers hi predominen l'àmfora, la ceràmica comuna, da ceràmica de cocció reductora i la ceràmica pintada, així com ceràmica a mà. Entre els materials d'importació i les produccions romanes hi ha Campaniana B, parets fines, àmfora itàlica i terra sigil·lada hispànica.
    Aquest repertori permet situar el jaciment amb tota probabilitat entre el 150 aC i el 100 dC, amb el que es podria tractar d'una explotació agropecuària aïllada en un context totalment romanitzat.

El jaciment fou descobert per membres de la Secció d'Arqueologia del Centre d'Estudis Comarcals d'Igualada el 20 d'octubre del 1985. Els materials que hi van recollir es troben al magatzem d'arqueologia del Museu de la pell d'Igualada i comarcal de l'Anoia (núm. de referència M-339).

FARELL, Joan (1994a). Castellfollit de Riubregós. Vol I. Resum històric. Folklore. Llegendes. Tradicions. Fundació Salvador Vives Casajuana.