Roure africà de Can Magarola 1
Alella

Maresme
    Urbanització de Can Magarola.
    uns 150 metres per damunt del col·legi Santa Maria del Pino.

Patrimoni natural
    Espècimen botànic
    BCP (Catàleg Patrimoni d'Alella - 2010)
    Difícil
    Polígon 2 Parcel·la 83
    Jordi Montlló Bolart

Individu madur d'una alçada d'entre 15 i 20 metres, soca de 2,50 metres i volta de canó d'1,55 metres. El diàmetre de la capçada és d'uns 12 metres. Aquest individu, d'una espècie poc freqüent al municipi, creix en un torrent que aboca les aigües de la part alta dels vessants de Can Magarola a la riera Coma Clara

La importància d'aquest individu rau en la seva raresa al municipi, on es comptabilitzen pocs exemplars de roure africà.
    Descrit al Catàleg d'arbres singulars, unitats de vegetació i paisatge d'Alella, elaborat per l'Observatori de la Sostenibilitat, amb el codi 16.

AJUNTAMENT D'ALELLA (2010). Catàleg patrimoni històric, artístic, cultural i mediambiental; dins el Pla d'Ordenació Urbanística Municipal d'Alella.