Riera de Vallcàrquera i Riereta

Zona d'interès
    Varis propietaris
    Anna M. Gómez Bach

Situada a meitat montsenyenca del municipi, inclosa dins del Parc natural del Montseny, abasta bona part de la vall de Vallcàrquera, drenada per la riera que porta el mateix nom, als peus del turó de Tagamanent. Discorre per la vessant més meridional de la Vall de Vallcàrquera per travessar a la banda de tramuntana al Pont de la Font del Molí, i baixar d'una manera més o menys abrupta fins can Bosc per acabar desembocant al Congost en el tram conegut com la Riereta.

La vall de Vallcàrquera és un territori de caràcter mediterrani humit on la vegetació és bàsicament d'alzinar litoral i muntanyenc. Tot i això, l'accentuat relleu i la diversitat geològica del municipi, junt als diversos cursos d'aigua permanents han fet de Figaró un dels municipis amb una diversitat de comunitats vegetals més remarcables del Vallès.

Ajuntament de Figaró-Montmany. Informatiu Municipal. Edició trimestral- Abril de 2005, n. 18. p.2-3.MOLINERO, I. El Patrimoni arbori de Figaró-Montmany. 2004. Catàleg d'arbres i arbredes singulars del municipi de Figaró-Montmany (Vallès-Oriental). APRÈN. Serveis ambientals SCCL.