Restes de l'antic castell superior de Casserres
Casserres

Berguedà
    C. Escodines, 14

4652030
    Edifici
    Medieval
    Gòtic
    XIII-XIV
    Científic
    Ajuntament de Casserres. c/ Escodines, 14. 08693 Casserres
    Jordi Montlló Bolart

On es troba l'actual edifici de l'Ajuntament hi havia l'anomenat Castrum serris, és a dir el castell que esmenten els documents. Estava aixecat directament damunt la roca natural. Durant la darrera reforma i ampliació de les dependències municipals i la col·locació de l'ascensor no es va detectar cap resta antiga del possible castell; però això no ha de resultar estrany per la configuració del terreny, ja que no hi ha possibilitat d'acumulació de sediments arqueològics. La part més antiga que es conserva és un arc de pedra apuntat, gòtic.

La primera referència documental d'un castell data de l'any 798, quan Lluís I el Pietós encarregà al comte Borrell, conquerir i organitzar la zona per tal d'establir-hi una línea de fortificació que tindria com a puntals Cardona, Casserres i Osona. Des d'aquesta data i fins el segle XIV es troben múltiples referències al castell de Casserres; però en aquesta data es pot pensar que el castell es troba en un avançat estat de degradació.
    Un document de l'any 1347 parla d'un castrum inferiorem i un castrum superiorem. És a dir, dos castells. Segons un autor local, un d'ells es trobaria al serrat de Terracuca i el segon, on ara hi ha l'Ajuntament.

SERRA, R.; BERNADICH, A.; ROTA, M. (1991). Guia d'Art del Berguedà. El patrimoni arquitectònic i artístic a la comarca. Ed. Consell Comarcal del Berguedà i Patronat del Centre d'Estudis del Berguedà. Pàgs.75 a 79.
    VIGUÉ, Jordi (dir) 1985). El Berguedà. Catalunya romànica, vol. XII. Enciclopèdia Catalana. Barcelona.