Resclosa i canal de la Fàbrica
Santa Maria de Merlès

Berguedà
    Sector central del terme municipal
    A 450 metres per pista forestal de la carretera BV-4406, punt quilomètric 13'500.

Obra civil
    Alguns trams del canal es troben plens de bardissa.
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Sí, IPIC. 14.122.131
    Ref. cad.: 010A09002
    Jordi Compte i Marta Homs

La resclosa de la Fàbrica es troba situada a 470 metres al nord de la Fàbrica seguint la riera de Merlès, i a uns 100 metres al nord del pont Medieval.
    Es tracta d'una resclosa de formigó, formada per tres trams rectes d'uns 20 metres cadascun que desvien l'aigua cap al cantó est on s'inicia el canal. Té una amplada de 0'6 metres i una alçada de 3'20 metres. A l'extrem est hi ha l'entrada del canal tancat amb una comporta on també hi ha una sortida d'aigua per desguassar. El canal segueix durant uns 400 metres en direcció sud fins que arriba a la bassa de la Fàbrica.

Al llarg del canal es troben diverses comportes per desguassar.
    La tercera imatge ha estat extreta de l'Inventari del Patrimoni Industrial de Catalunya. Santa Maria de Merlès.

MESTRE, Pere (1998). Inventari del Patrimoni Industrial de Catalunya. Santa Maria de Merlès. Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya.