Processó a la font de la petjada de la Mare de Déu Tavèrnoles

Sense accés
Sense ús
Virgínia Cepero González

La processó a la font de la Petjada de la Mare de Déu es feia en èpoques de sequera per a invocar l'arribada de les pluges.
El dia acordat per a la processó, era anunciat pel mossèn a l'església de Sant Pere de Savassona, durant la missa dominical.
La comitiva, formada pels veïns de la contrada, es reunia a l'ermita de Santa Margarida d'Ardola, on resaven, i es dirigien en processó i en silenci, a la font. Allà tornaven a resar per a demanar que plogués i, en acabat, tornaven cap a l'ermita.
Els nens no podien arribar fins a la font per la perillositat del camí, i s'esperaven abans del pedregar.
Aquesta processó es va mantenir fins als anys quaranta del segle XX.

La font de la Petjada de la Mare de Déu es troba a Vilanova de Sau, just al límit municipal. S'ha inclòs aquest element al Mapa de Patrimoni Cultural perquè la processó la feien els veïns de Tavèrnoles, era acordada a Sant Pere de Savassona i sortia de Santa Margarida d'Ardola.
Malauradament, no s'ha pogut documentar cap fotografia antiga de la processó.

GRUP DE DEFENSA DEL TER. (2005). Les fonts que tenim. Osona i el Lluçanès. Vic: Ed. Eumo, p.29.
ROMA i CASANOVAS, F. (2010). "Les petjades mítiques a Catalunya: una geografia gairebé inexplorada". Treballs de la Societat Catalana de Geografia, núm. 70. Barcelona: Societat Catalana de Geografia, p.31-54.