Portalada de l'església de Sant Esteve de Ripollet
Ripollet

Vallès Occidental
    Nucli antic de Ripollet (08291)
    C/ Padró, 7

Element arquitectònic
    Modern
    Renaixement
    XVII
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    IPA, ACCN:27593
    Estructural
    Bisbat de Barcelona, Carrer del Bisbe 5, Barcelona (08002)
    J Douet

El portal consta de dues columnes que descansen sobre pedestals que tenen esculpida la talla de l'antic escut del poble (un pollet sobre pedres de riu). Sostenen un entaulament amb un fris de tríglifs i mètopes i un frontó amb una fornícula buida en el timpà.

Es tracta de l'únic element d'estil renaixentista que s'ha conservat a la vila.

El portal, d'estil renaixentista, forma part d'una reforma a l'església parroquial duta a terme al segle XVII. L'any 1844, el timpà encara albergava una escultura de Sant Esteve, avui desapareguda. A l'escut, el pollet és el senyal referent al nom de la vila (ja apareixia en un segell municipal de 1700) i la faixa onada fa referència al riu Ripoll, vora el qual s'aixeca la població.

CASANOVA I QUEROL, E i FONDEVILA I GUINART, Mª À (1992) Descobrir Ripollet, patrimoni contemporani, Mancomunitat de Municipis de l'Àrea Metropolitana de Barcelona. Barcelona, p. 125. MOGAS SALVADÓ, Manuel (1983) Històries de Ripollet. Ripollet, pp. 31-52, 59-66.