Aquest pont fou construït al mateix temps que la carretera que uneix Sant Boi de Lluçanès amb l'actual C-17, de Barcelona a Puigcerdà (carretera BV-4608), a principis del segle XX. Respecte al tram d'aquesta carretera que travessa el municipi de Sant Hipòlit de Voltregà, i segons l'expedient conservat a l'Arxiu General de la Diputació de Barcelona, l'any 1914 el traçat original de la via fou modificat mitjançant una variant en el punt anomenat "Torrente de la Noguereta" (en referència al torrent de Mitjavila): "para salvar el torrente se proyecta la obra de fábrica más importante y la única que merece especial atención. Es un viaducto de siete arcos propiamente tales y dos figurados ya que los 2/3 de la longitud de su bóveda estan constituidos por el terreno natural revestido por un muro al que sirven de contrafuertes la pila central de los dos carcos y las dos pilas estribos inmediatas. La luz de los tramos es de cuatro metros. El primer arco figurado y los tres de salida de la obra, son rectos y el eje de los restantes intermedios es una curva de 20 mts de radio." (AGDB. OPP-237). Aquesta obra anà a càrrec de l'enginyer Frederic Turell, l'enginyer director Jacint Mumbrú i el contractista Josep Casas Guiu, i s'allargà fins l'any 1918. Durant bona part del segle XX, sota del pont hi havia una sèrie d'horts de la gent del municipi.
En relació al pont cal dir que, com que en origen la cota del torrent de Mitjavila era molt més profunda que en l'actualitat, l'estètica general de l'estructura era molt més esvelta gràcies a la gran alçada de les seves pilastres. Amb el soterrament del torrent l'any 1990, les pilastres foren pràcticament enterrades, deixant a la vista només la part superior del pont. La barana de protecció original, que estava bastida en pedra, fou eliminada també a conseqüència de l'ampliació del pont.
L'any 2011, donat el mal estat de conservació de l'estructura i tenint en compte el volum de trànsit que suportava, fou construït el nou pont al seu costat, que actualment absorbeix tot el trànsit rodat. Alhora s'aprofità per fer treballs de consolidació a la vella estructura, enderrocant els vols d'ampliació i col·locant-hi noves baranes. Aquestes obres s'executaren l'any 2015. En l'actualitat, el pont és d'ús exclusiu per als vianants.