Pont del molí del Colomer
Alpens

Osona
    Sector sud-est del terme municipal
    A 1400 de la carretera BP-4654, punt quilomètric 11'600

Obra civil
    Regular
    Diverses pedres s'han desprès de la volta. El pas superior també presenta zones del terra escorxades per l'aigua.
    CALTUSA. c/ Muntaner, 555, ent. 3a, 08022 Barcelona
    Jordi Compte i Marta Homs

El pont del molí del Colomer està situat al límit amb el terme municipal de les Llosses salvant el pas de la riera de Matamosses.
    És un pont robust construït amb maçoneria de pedra que alterna grans i mitjanes pedres irregulars sense treballar. Les mesures del pont són: uns 13 metres de llargada de pas, 4'20 metres de d'amplada i uns 4 metres d'alçada. És un pont d'un sol ull de 3'20 metres de diàmetre, amb base i volta d'arc rebaixat de pedra, en la que s'hi observen reforços moderns en formigó.

El pont del molí de Colomer es troba en el punt on conflueixen els termes municipals de les Llosses, Alpens i Sora.

El pont del molí del Colomer era el pas sobre la riera de Matamosses que comunicava el molí del Colomer (actualment inexistent) i el molí de Baix (en terme municipal de les Llosses) amb diverses masies del terme municipal d'Alpens i les Llosses.