Plàtans de rieres i carrers
Alella

Maresme
    Rieres Principal, Coma Clara i Coma Fosca; C. Àngel Guimerà ; Av. Ferran Fabra; i zona de Can Sans

Patrimoni natural
    Espècimen botànic
    BCP (Catàleg Patrimoni d'Alella - 2010)
    Ajuntament d'Alella (Plaça de l'Ajuntament, 1 - 08328 )
    Jordi Montlló Bolart

Els plàtans que constitueixen aquest element lineal tenen unes dimensions força similars. Normalment la seva base mesura entre 1,5 i 2 metres de perímetre, mides semblants a la volta de canó, tot i haver-hi exemplars majors i menors. Les seves capçades poden arribar a ser
    molt considerables, com en el cas dels plàtans de la zona verda de Can Sans o alguns de la Riera Principal, amb diàmetres superiors als 15 metres i alçada d'entre 15 i 20 metres. Tanmateix, els condicionants d'espai fan que alguns d'aquests arbres no es puguin desenvolupar plenament en totes les direccions, com passa en alguns trams del carrer Riera Fosca, on els habitatges són molt propers a les capçades.

Alguns dels plataners en mal estat s'han talat i han estat reposats amb exemplars joves, pel risc que representaven a la via pública. Periòdicament es duen a terme treballs de poda d'alguns d'aquests arbres, per les afectacions en façanes, per controlar-ne el desenvolupament o per reduir riscos de caiguda a la via pública. Molts d'ells creixen en carrers i vials principals del municipi.

AJUNTAMENT D'ALELLA (2010). Catàleg patrimoni històric, artístic, cultural i mediambiental; dins el Pla d'Ordenació Urbanística Municipal d'Alella.