Plafons de la llegenda del Mansuet
Collbató

Baix Llobregat
    Passeig Mansuet
    A la façana posterior del Casinet o Sala de Baix

Patrimoni moble
    Element urbà
    XXI
    Any
    Josep Minguell
    Científic
    Ajuntament de Collbató, Bonavista, 2, Collbató (08293)
    Assumpta Muset Pons

Els plafons de la llegenda del Manuset són dos murals acabats amb un arc de mig punt. Cada un d'ells té trenta-dues rajoles de formigó, amb relleus i policromia que narren la llegenda del guerriller Mansuet. El primer representa l'arribada al poble de l'exèrcit francès, que va perfectament format i armat; i el segon mostra la fugida desordenada dels soldats, sorpresos pel terrabastall que va fer la perola que el Mansuet els llançà des de l'amagatall que tenia a l'interior de les coves.

Els plafons es van col·locar el juliol del 2006, aprofitant la rehabilitació parcial de la Sala de Baix. Foren inaugurats el 8 de juliol i finançats amb la col·laboració d'empreses, comerços i particulars de Collbató.

(Juliol 2006), Collbató Informa. Revista d'informació local editada per l'Ajuntament de Collbató, p. 4.