Placa de Ramon Fontanelles a la plaça Montseny
Santa Eugènia de Berga

Osona
    Nucli de Santa Eugènia
    Plaça Montseny, darrera l'església parroquial. 08507 Santa Eugènia de Berga.

Patrimoni moble
    Element urbà
    XIX
    Any
    Ornamental
    Bisbat de Vic. Carrer Santa Maria, n. 1 - 08500 Vic.
    Anna M. Gómez Bach

La làpida, feta de marbre de Carrara, de forma trapezoïdal té una gruixària d'entre 8 i 10 cm. Alçada d'1'15 i amplada 1m. La placa es troba a la zona dels absis de l'església parroquial en un parterra de gespa i petits arbres i es troba en bones condicions, però hi falta l'encapçalament, la part inferior, i peces laterals, una de les quals és al jardí de la rectoria i una altre, el sòcol, fa de banc per seure a la plaça major.

24-IX-1882.

La làpida correspon a un monument funerari que hi havia hagut a la capella fonda de l'església en memòria de Mn. Ramon Fontanelles, beneficiat de l'església de la Pietat i de la Catedral de Vic. Va morir el 1873. el monument data de 1882 i va romandre a l'església fins els anys 50-60 en que es va desmuntar en motiu de les obres de restauració de l'església. Una part de la làpida es troba al jardi d'un veí de la Plaça Montseny.

DALMAU, A. (2001). Inventari d'elements patrimonials del Municipi de Santa Eugènia de Berga. Ajuntament de Santa Eugènia. Inèdit.