Placa antiga amb nom de carrer ("Calle de Calvo Sotelo")
Carme

    Anoia
    C/ Freginal, 10
    Emplaçament
    Al nucli urbà de Carme.

    Coordenades:

    41.53219
    1.61952
    384837
    4598758
    Número de fitxa
    08048 - 144
    Patrimoni immoble
    Tipologia
    Element arquitectònic
    Contemporani
    Segle
    XX
    Any
    1939-75
    Estat de conservació
    Regular
    L'element no és objecte de cap tipus de manteniment i està exposat als fenòmens meteorològics, si no s'hi actua s'anirà perdent amb el temps.
    Protecció
    Inexistent
    Inexistent
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Cens de Simbologia Franquista: 4015
    Accés
    Fàcil
    Ornamental
    Titularitat
    Pública
    Ajuntament de Carme. Avda. de Catalunya, 2. 08787 Carme.
    Autoria de la fitxa
    Jordina Sales Carbonell; Natalia Salazar Ortiz
    Oficina de Patrimoni Cultural

    Es tracta d'una placa de carrer d'època de la dictadura franquista que ha arribat fins els nostres dies en el seu emplaçament original del nucli urbà, juntament amb dues altres plaques fruit del mateix moment (v. 08048 - 50 i 08048 - 145).

    Porta un nom implantat durant la postguerra, carrer Calvo Sotelo, que substituïa el nom anterior (carrer Freginal) i que, arribada la democràcia, es va tornar a recuperar. Ubicada al carrer Freginal, n. 10, cantonada amb plaça Alegria, és una placa feta de morter, amb lletres en relleu i pintades, amb la inscripció "Calle de Calvo Sotelo".

    No s'hi ha fet cap actuació posterior al franquisme.

    El nom que conté aquesta placa es refereix, amb tota probabilitat, a José Calvo Sotelo (1893-1936), polític espanyol que fou ministre d'Hisenda durant la dictadura de Primo de Rivera i que fou assassinat per uns guàrdies d'assalt l'any 1936. Aquest succés va motivar que el general Francisco Franco es decidís a formar part del cop d'estat que s'estava preparant contra la República. Aquests fets conferiren un caràcter mític al personatge per part del règim dictatorial.