Pica baptismal de Sant Quirze de Pedret

Romànic
    XIII?
    Regular
    Durant molts anys va estar a l'exterior, com a conseqüència té parts degradades i algunes esquerdes.
    Restringit
    Simbòlic
    Bisbat de Solsona. Plaça Palau, núm. 1. 25280 Solsona
    Sara Simon Vilardaga

La pica està formada per un sol bloc de pedra de gres sorrenc, té una secció de forma troncopiramidal i la planta és circular. La cara exterior encara conserva algunes restes de la decoració, són línies incises que defineixen línies paral·leles còncaves, com un doble arc; en conjunt restes de diferents motius geomètrics en baix relleu que no s'identifiquen correctament. La part superior de la pica compta amb una faixa ample, pel que es creu decorada amb un motius vegetals de fulles.

La peça no s'ha pogut datar amb exactitud, per bé que es considera que podria tractar-se d'una peça de finals del romànic català; tot i això, hi ha qui considera que potser podria adscriure's a una cronologia més tardana, de finals de l'edat mitjana, ja al segle XIV o XV.

PERARNAU, J.; PIÑERO, J. (1992): Catàleg de protecció del patrimoni històric, arquitectònic, natural i ambiental del terme municipal de Cercs. Fitxa Inv. 8. Ajuntament de Cercs.
    VVAA. (1985): Catalunya Romànica. XII. El Berguedà, Fundació Enciclopèdia Catalana, Barcelona.