Pi de Can Gordi
Sant Cugat del Vallès
Ubicació
Coordenades:
Classificació
Descripció
El pi pinyer de Can Gordi es troba a la carretera de la Rabassa, però no al marge, sinó uns metres endins del terreny, en una zona de difícil accés. Segons dades de l'any 2015, en aquell moment, l'arbre feia 16 metres d'alçada, comptava amb 4 braços, i la capçada era de forma de para-sol irregular i feia 17 metres d'amplada. El perímetre del tronc era de 2,9 metres i el de la soca, 3,2 metres.
Està situat en un punt de mal accés des de la carretera i no hi ha lloc per apropar-se a fotografiar-lo.
Història
El Pinus pinea és de la família de la pinaceae, originari de l’àrea mediterrània. El nom comú en català és pi pinyer. Pinus és el nom llatí dels pins i pinea és el nom llatí dels pinyons. L’arbre pot superar els 25 metres d’alçada, de capçada densa, amb forma de para-sol, que abasta entre els 6 i els 12 metres d’ample, amb el tronc recte i cilíndric. L’escorça és molt gruixuda, de color marró vermellós, amb plaques que es poden desprendre. Les fulles són acícules en grups de dos, rígides, punxants, entre 10 i 20 centímetres de longitud i entre 1,5 i 2 mil·límetres de gruix.
Bibliografia
Ajuntament de Sant Cugat del Vallès. Catàleg de Sant Cugat. Revisió del Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic. 2008.
CASTELLVÍ COLOMÉ, Josep; ROCA SOBREGRAU, Jordi; TORRIJOS MARTÍ, Jordi (2015). Arbres singulars de Sant Cugat del Vallès. 155 indrets per descobrir. Ajuntament de Sant Cugat del Vallès, p.377-378.


