Penó de les Filles de Maria
Sant Fost de Campsentelles

    Vallès Oriental
    Plaça del canonge Rifà, núm. 1
    Emplaçament
    A l'església nova

    Coordenades:

    41.521765371681
    2.2332874936994
    436029
    4596965
    Número de fitxa
    08209 - 132
    Patrimoni moble
    Tipologia
    Objecte
    Contemporani
    Segle
    XX
    Any
    1943
    Desconeguda
    Estat de conservació
    Bo
    Es troba preservat de la pols amb una funda de plàstic transparent. Es guarda penjat de la paret.
    Protecció
    Física
    Inexistent
    Accés
    Restringit
    Religiós
    Titularitat
    Privada accessible
    Bisbat de Terrassa (Carrer de Vinyals, núm. 47; 08221 - Terrassa)
    Autoria de la fitxa
    Jordi Montlló Bolart

    Penó o estendard de la confraria de les Filles de Maria de la parròquia de Sant Fost de Campsentelles.

    En un costat es pot veure la imatge de Maria, Mare de Déu, encerclada amb una orla central amb motius florals als costats, a dalt i a la part inferior. A l'altre costat es pot llegir, amb lletres brodades: "ASOCIACIÓN HIJAS DE MARIA / DE / S. FAUSTO / DE / CAPCENTELLAS / 1943".

    En el llibre de Jaume Rifà (2015, p. 29) es pot veure una fotografia de l'any 1957 on es veu el penó en una processó de les Filles de Maria, al carrer de Sant Joan.

    RIFÀ i SOLÉ, Jaume (2003). L’evolució de Sant Fost en imatges (de 1950 al 2003). Sant Fost de Campsentelles: edició de l’autor.

    RIFÀ i SOLÉ, Jaume (2015). "Dones santfostenques de la postguerra", dins la col·lecció Fem memòria. Sant Fost de Campsentelles. Segle XX, núm. 11. Ajuntament de Sant Fost de Campsentelles.