Pedró de Lourdes de Codines
Sant Boi de Lluçanès

Osona
    Sector central del terme municipal
    A 300 metres per pista forestal de la carretera BV-4608, punt quilomètric 4'150

Element arquitectònic
    XIX-XX
    L'entorn es troba descuidat i la barana de fusta s'ha fet malbé.
    Científic
    Ref. cad.: 003A00012
    Jordi Compte i Marta Homs

El pedró de Lourdes de Codines es troba situat al sud-oest de la masia de Codines, en un punt elevat al costat del camí que condueix a la masia. El pedró es troba dins un recinte quadrat delimitat per una barana de fusta; dins el recinte hi ha uns xiprers alineats seguint la barana. Presenta una estructura de planta quadrada i està bastit amb blocs de maçoneria de pedra treballada, cobert amb teulada de quatre vents i coronada amb una creu monolítica de pedra. Sota la coberta presenta una motllura que ressegueix tot el perímetre. Presenta una obertura a la capelleta, d'arc apuntat resseguit amb un guardapols també apuntat, al costat sud-oest. Dins la capelleta hi ha la imatge d'una verge la qual es troba protegida per una reixa on hi ha la inscripció en ferro de AVE MARIA. A la part inferior hi ha una inscripció: SALUS / INFIRMORUM ORA PRO NOBIS en relleu; i a la part superior una inscripció alternada amb números, força erosionat, que no s'ha desxifrat.

A Sant Boi de Lluçanès hi ha una ruta que ressegueix els pedrons del municipi: "Descobrim els pedrons". Aquesta ruta, de 8 quilòmetres està senyalitzada amb senyals blancs i verds i dóna a conèixer els 5 pedrons que hi ha a Sant Boi: Pla Ballester, Sant Isidre, l'Àngel de la Guarda, Lourdes de Codines i Sant Baldiri.

B SELVA, Pere (1999). Topònims de Sant Boi de Lluçanès. Ajuntament de Sant Boi de Lluçanès.
    Fulletó: Descobrim els Pedrons. Ajuntament de Sant Boi de Lluçanès