Parc de la Florida - Bosc de Soldevila
Santa Perpètua de Mogoda

Vallès Occidental
    Nord del Bosc de la Florida (08130 - Santa Perpètua de Mogoda)
    Zona N. del parc la Florida

432023
    Jaciment arqueològic
    Prehistòric
    Neolític
    Antic
    Romà
    -XXVIII/V
    Dolent
    Desconegut
    Pla Especial Protecció Patrimoni Arquitectònic
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    si, CCAA, n. 16748
    Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda
    Goretti Vila i Fàbregas

El jaciment Parc de la Florida - Bosc de Soldevila es troba situat al nord del Bosc de Soldevila, a l'oest del parc dels ametllers, entre l'avinguda Girona, la línia del Ferrocarril Papiol - Mollet i l'avinguda de l'Estela Ibèrica. El jaciment Parc de la Florida va ser localitzat amb motiu del "Proyecto de construcción del ramal Castellbisbal / Papiol - Mollet / Sant Fost. Adecuación de la línea en ancho internacional y ancho ibérico", quan es va realitzar un estudi d'impacte sobre el territori. Fent les prospeccions, es va documentar un fragment de tègula romana en un camí entre el nord del parc de la Florida i les vies del ferrocarril. Encara que s'hagi individualitzat en una sola fitxa, les restes podrien estar relacionades amb els jaciments romans de la zona de La Florida Nord i Can Soldevila.

El jaciment del Parc de la Florida surt esmentat com a Bosc Soldevila en una àrea d'expectativa arqueològica del Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic de Santa Perpètua de Mogoda.

Al Bosc Soldevila es va trobar un dels enterraments més valuosos del Neolític (2800 - 2500aC). Es tracta de l'enterrament d'una dona situat al costat del camí de la Serra de Can Soldevila, segons consta a la memòria històrica del PEPPA de Santa Perpètua de Mogoda.

AJUNTAMENT DE SANTA PERPÈTUA DE MOGODA (1996). Pla Especial de Protecció del Patrimoni arquitectònic de Santa Perpètua de Mogoda. Text refós novembre de 1996. Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda. Obres públiques i urbanisme.

SERVEI D'ARQUEOLOGIA DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA. (2009). Inventari del Patrimoni Cultural Immoble de Catalunya. Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental).