El pantà de la Gavarresa, també anomenat pantà d'Olost o de Rexach, està situat al nord-oest del nucli urbà d'Olost i al sud-est del nucli de Santa Creu de Jutglar, en el curs de la riera Gavarresa.
Es tracta del pantà més gran de la regió del Lluçanès tot i les seves modestes dimensions. S'estén al llarg d'un tram de la riera Gavarresa d'uns 1000 metres i ocupa, aproximadament, una superfície total d'unes 5 hectàrees, des de la resclosa on assoleix amplades màximes que superen els 50 metres fins a l'extrem superior, on el pantà és més estret i no supera els 20 metres d'amplada.
Per la seva condició de zona humida compta amb un grau elevat de biodiversitat. El pantà acull en les seves aigües i en els canyissars que s'hi desenvolupen (Phragmition), gran varietat de fauna especialment d'aus, com podrien ser el poc comú picot garcer, el bernat pescaire (Ardea cinerea) o el cabusset (Tachybaptus ruficollis). Entre aquestes aus destaca el balquer (Acrocephalus arundinaceus), una espècie poc comuna al nord-est de Catalunya que viu lligada al canyís. Els peixos que es troben en el pantà són, majoritàriament, espècies introduïdes.