Ajuntament de Sant Fost de Campsentelles (Plaça de la Vila, núm. 1 - 08105 - Sant Fost de Campsentelles)
Autoria de la fitxa
Jordi Montlló Bolart
Descripció
Olivera, de l’espècie Olea europaea, plantada en un dels costats de la Plaça Esbert, prop de la tarima de maó i de la balustrada que separa la plaça de les cases. No es tracta d’una olivera d’excepcionals dimensions, però sí amb una forta càrrega simbòlica. Té un tronc relativament rectilini i una bona brancada, que li dona una forma arrodonida.
En una placa col·locada sobre un faristol de corten s'hi pot llegir: "Del poble de Sant Fost / en reconeixement a la tasca educativa / de na Glòria Sànchez Arnestoy, / a la llar d’infants parvulari Esplai / del 1965 al 2013 / Sant Fost de Campsentelles,10 de novembre de 2013".
L’olivera és una planta present en moltes cultures, sobretot mediterrànies. A més dels seus usos medicinals i accions farmacològiques, ben conegudes, la mitologia grega conta com aquesta va ser un regal de la deessa Atenea al poble d’Àtica. És també present a la cultura egípcia. Des del seu oli, emprat per ungir atletes i reis, passant per les branques fullades, símbol d’abundància, pau i glòria aquest arbre es relaciona com a símbol de benedicció i purificació.
Història
El poble de Sant Fost de Campsentelles la plantà en reconeixement a la tasca educativa de na Glòria Sànchez Arnestoy, a la llar d’infants parvulari Esplai, durant els anys 1965 fins al 2013. El 10 de novembre de 2013, l’Ajuntament de Sant Fost de Campcentelles hi col·locà una placa commemorativa.