Necròpolis prop del Maset
Piera
Ubicació
Coordenades:
Classificació
Descripció
En el turonet que hi ha sobre una vinya al sud de la Costa s'hi localitza una necròpolis medieval. En concret, es tracta de 15 sepultures de cista no antropomorfa, fetes amb lloses i cobertes formes per una o vàries lloses. Es troben orientades d'est a oest i se'n reconeixen almenys tres d'infantils. No hi ha material en superfície ni estructures associades, tot i que per les seves característiques es creu que tenen una cronologia aproximada dels segles XI i XII.
També es coneix com el Celler del Vendrell o el Cementiri Moro.
Història
El conjunt va ser documentat per primera vegada l'any 1975 per la Secció d'Arqueologia del Centre d'Estudis Comarcals d'Igualada. En la realització i revisió de la carta arqueològica dels anys 1985 i 1991, respectivament, es va posar de manifest que el jaciment havia estat víctima d'espoli.
Bibliografia
Catàleg de Béns Protegits del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal de Piera, 2018.
ESCUDERO, A. “Ed.”. (1981). El terme municipal de Piera. Capellades.
Inventari del Patrimoni Cultural Immoble de Catalunya. Patrimoni Arqueològic i paleontològic. Piera (Anoia). Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació. Generalitat de Catalunya.


