Murs passatge Carrer Sant Antoni - Portelles
Calaf

Anoia
    Carrer Sant Antoni nº1 08280 Calaf
    S'ubica en un pas cobert entre el carrer Sant Antoni i les Portelles.

Jaciment arqueològic
    XVIII-XIX
    Estructural
    Ajuntament de Calaf
    Jordi Seró i Ferrer. IN SITU Patrimoni i Turisme

Entre el carrer Sant Antoni, a l'alçada de la plaça de les Eres, i el carrer de les Portelles de Matamala, hi ha un pas cobert que comunica aquests dos carrers. En aquest punt es poden observar les restes d'un mur d'un antic edifici enderrocat. Aquest es recolza sobre la roca mare, que presenta més continuïtat en el tram om comencen les escales. Algun dels carreus del mur es veuen ben treballats i escairats, i es caracteritzen per blocs rectangulars en disposició horitzontal.

Aquest mur pertany a l'antic Centre Catòlic, lloc on es van fer els Pastorets de Calaf. El "Centro", és l'avantpassat de l'actual Casal de Calaf. Lloc de distracció per a la gent de la vila. Aquí durant uns anys va acollir "La Passió". En aquest local, concretament als Pastorets, Ramon Mas Domènech va tenir-hi un protagonisme especial, on a part de fer el paper de Llucifer, va dissenyar el drac que hi havia al mig de l'escenari quan sortien els Pecats Capitals. L'edifici es va enderrocar, i es va construir aquest bloc de pisos.

Riu, Ariadna. Treballs de seguiment historiogràfic del municipi de Calaf (sense publicar).