Murs de pedra seca Les Escaletes
Vallcebre

Berguedà
    Les Escaletes
    Al centre del poble, quan finalitza el Carrer Major, trencall a mà dreta, direcció La Barceloneta.

42.20725
    Obra civil
    XIX-XX
    NNSS de Vallcebre, 18/12/1996
    Estructural
    08293A004001580000AF
    Anna Junyent Traserra

Els murs de pedra seca són construccions, per poder crear feixes o terrenys plans als vessants de la muntanya i d'aquesta manera poder-los conrear. N'hi ha molts al voltant del municipi. Concretament, aquests tres murs de pedra seca de Les Escaletes són dels més ben conservats de Vallcebre i els més grans. El primer mur té unes escaletes de roca per accedir al camp superior. A més, hi ha un forat que s'endinsa al mur i servia per guardar-hi les eines del camp. El forat fa 1'20m d'alçada per 0'60m d'amplada i 1m de fondària. Els murs estan fets amb grans carreus de pedra i sense morter, d'aquí el seu nom.

Els murs de pedra seca estan fets amb una tècnica de construcció que nomès utilitza pedres, sense cap morter per lligar-les, i d'aquí el seu nom. S'utilitzaven per crear una feixa a les zones que no eren planes i així poder conrear els vessants de les muntanyes. Són molt característics de Vallcebre, ja que eren necessaris degut al terreny poc pla del municipi.