Mural de la Sala de Plens d'Àlvar Suñol

Científic
    Ajuntament de Tiana
    Àlvar Sáez Puig

Conjunt de pintures murals, de gran format a la Sala de Plens de l'Ajuntament de Tiana. Es troben emmarcades amb un marc de fusta. Tenen un caràcter narratiu, en les que podem veure paisatges, edificis i costums de la població de Tiana. En gran mesura el poble, la gent, es troba representada. Hi ha un homenatge històric a Montgat (que fins al 1933 pertanyia a Tiana) i a la mateixa Tiana. Recordem que Àlvar Suñol tot i ser montgatí havia viscut forces anys a Tiana. El mar i la muntanya reflecteixen la dualitat comentada. La tècnica i la mentalitat artística de l'autor entronca amb la dels vells pintors del Renaixement italià. Quinze anys d'estada a París marquen la seva carrera i la projecten cap a França i els Estats Units. L'equilibri i la unitat són valors constants d'una obra de producció escassa, però d'una perfecció tècnica inaudita en els artistes contemporanis. Bona part del seu temps l'ha dedicat a treballar per a la cultura tianenca. Són seus els murals de la piscina municipal, l'escultura Dona, pau i flora, situada a la plaça de la Vila i altres elements artístics repartits per Tiana. Tot plegat una contribució important per crear la vila d'art i cultura que tant somia.

Àlvar Suñol és un artista nascut a Montgat l'any 1935, ha estat vivint al poble de Tiana durant més de 30 anys, col·laborant de manera activa, desinteressada i generosa tant amb entitats com ajuntament.. La tècnica i la mentalitat artística d'Àlvar entronca amb la dels vells pintors del Renaixement italià. Quinze anys d'estada a París marquen la seva carrera i la projecten cap a França i els Estats Units. L'equilibri i la unitat són valors constants d'una obra de producció escassa, però d'una perfecció tècnica inaudita en els artistes contemporanis. Bona part del seu temps l'ha dedicat a treballar per a la cultura tianenca. Són seus els murals de la piscina municipal, els de la sala de plens o l'escultura Dona, pau i flora, situada a la plaça de la Vila. Tot plegat una contribució important per crear la vila d'art i cultura que tant somia.

L'any 1997 es va inaugurar la nova sala de Plens, amb una gran pintura mural d'Àlvar Suñol.