Monument de la Passió a la Sardana
Esparreguera

Baix Llobregat
    Av. Francesc Marimon, 83-89.
    Davant del Teatre de la Passió, casc urbà.

Patrimoni moble
    Element urbà
    XXI
    Any
    Lluís Llongueras i Taller Roser de l'escultor Jaume Roser.
    Ornamental
    Ajuntament d'Esparreguera.
    ArqueoCat SL- Josefa Huertas i Natalia Salazar

Escultura de planxa de ferro de 20 milímetres de gruix i de sis metres d'alçada i quatre d'amplada. decorat amb una sanefa verd. Sobre el perfil de Montserrat es veu una parella de nens agafats de la mà ballant la sardana. Segons l'autor, el famós perruquer i escultor esparreguerí Lluís Llongueras, el perfil de l'obra fou retallat manualment amb un bufador oxílic. L'oxidat, per tal d'evitar el rovellament, es realitzà a la sal i el vernissat d'owatrol tinguè tocs de color verd. El monument pesa unes dues tones i es traslladà per instal·lar-lo a la façana del Teatre de la Passió en quatre peces. Es recolza sobre una planxa especial i sobre el propi Teatre.

El Monument de la Passió a la Sardana s'inaugurà el 19 d'abril de 2006, moment mateix en què es feu el seu muntatge a la façana del Teatre de la Passió. Acabat de muntar, l'autor de l'obra Lluís Llongueras pintà en directe, en colors verds a sobre de les planxes de ferro que composen l'obra la textura dels núvols sobre els quals està ballant la parella de sardanistes.

Anuari d'Esparreguera '06. Ajuntament d'Esparreguera, pp. 72-73.