Monument al Canal Industrial de Berga
Berga

Berguedà
    Nucli urbà
    Al capdavall de l'avinguda del Canal, al costat del Centre Cívic, just damunt d'on passa el Canal.

Patrimoni moble
    Element urbà
    Any
    Josep Maria Ballarín i Montset
    Dolent
    Caldria reposar-hi la barca.
    Simbòlic
    Ajuntament de Berga, plaça Sant Pere, 1
    Albert Rumbo Soler i Isaac Soca Torres.

Es tracta d'una base quadrada d'obra sobre la qual hi ha col·locat un altre quadrat, també d'obra, amb una gran obertura circular al mig. En aquesta obertura hi havia una barca metàl·lica penjada (la barca autèntica usada pel transport de materials del Canal) i, fora del quadrat, una hèlice d'una turbina hidroelèctrica feta del mateix material que la barca. Actualment la barca no hi és.

Pel fet d'haver-hi una barca, hom ha conegut popularment el monument com "La barca del Canal".

El monument fou inaugurat el 10 de maig del 1987 i havia estat dissenyat per l'aleshores capellà custodi del Santuari de Queralt, mossèn Josep Maria Ballarín. Actualment, la barca ha desaparegut ja fa uns quants anys. Sembla ser que es va portar a restaurar i encara no s'ha reposat.

BERNADICH, Anna; ROTA, Montserrat; SERRA, Rosa: Guia d'art del Berguedà, Berga, 1991, pàg. 47.
    MUNIESA, Xavier: Santa Eulàlia. Berga, Barcelona, 1995.