Monument a Mossèn Joan Vilacís

Simbòlic
    Ajuntament de Taradell. C. de la Vila, 45. 08552 Taradell
    Dídac Pàmies-Antequem, S.L.

Es tracta d'un monòlit de pedra local on hi consta una placa de bronze amb el baix relleu del
    rostre de Mn. Joan Vilacís, i una segona placa de bronze a la part inferior, amb la inscripció "TARADELL A MN. JOAN VILACÍS, 1903-1980 / AGRUPAMENT ROCAGUINARDA 10 è ANIVERSARI, JUNY 1982 / PREC: Concediu-nos fe sentida i esteneu vostre mantell que en ell trobin acollida tots els fills de Taradell." El monument està situat a l'extrem est del carrer de l'Església, on forma cruïlla amb el carrer de la Vila.

El monument va ser promogut per l'Agrupament Rocaguinarda l'any 1982, en commemoració
    a la persona de Mn. Joan Vilacís, taradellenc i promotor de la revista Taradell, que es publica
    ininterrompudament i mensualment des de l'any 1949 , a través de la que va escriure nombrosos articles per tal de donar a conèixer el poble, notícies, històries i anècdotes referents al municipi. Tanmateix era un gran coneixedor del territori i apassionat de la natura.

SOLAGRAN, S. (2010). Els carrers de Taradell. Prats de Lluçanès: Editorial Cal Siller.