Monument a l'Agermanament amb Högsby (Suècia).
Berga

Berguedà
    Nucli urbà
    Antic Hort dels Frares, sobre els actuals aparcaments de Sant Francesc.

4661965
    Patrimoni moble
    Element urbà
    XX
    Any
    1993
    Joan Casas Ortínez i Ceràmiques Queralt
    Simbòlic
    Ajuntament de Berga, plaça Sant Pere, 1
    Albert Rumbo Soler i Isaac Soca Torres.

Es tracta d'una placa commemorativa, formada per rajoles ceràmiques, sobre una de les parets laterals d'un transformador d'electricitat. A la placa hi són representats i il·lustrats els edificis dels ajuntaments de Berga i de Högsby (Suècia), on també hi ha una vila anomenada Berga. En una de les parets contigues s'hi ha col·locat una petita placa metàl·lica en record de Hakan Isefjord, periodista i divulgador de Berga en terres sueques, mort el 1995 en el naufràgi del ferry Estònia.

La col·locació de la placa, deixant de banda el seu ús commemoratiu, ha volgut solucionar el problema arquitectònic que suposava l'edifici del transformador elèctric al mig d'un espai obert.

Fou col·locada el 1993 en motiu de l'agermanament de Berga amb Högsby (Suècia).