La font de la mina de Can Vendrell, coneguda com a Font-Alta, es troba al Mas Vendrell era propietat de D. José García Juliá. A principis del segle XX, el doctor Jesús Maria Bellido i Golferichs (1880-1952) va atribuir a les aigües d'aquesta mina propietats curatives, especialment per a l'estómac.
L'aigua, coneguda com a "Vital", es comercialitzava com a aigua mineromedicinal natural, destacant per la seva composició oligometàl·lica, radioactiva, bicarbonatada, sulfatada, càlcica, sòdica, magnesiana i iodurada amb liti, silici i titani, lleugerament arsenical.
Per les seves propietats fisiològiques i higièniques es considerava indicada per a les afeccions de l'estómac, fetge, intestins i ronyons. Era recomanada per a tractar diverses condicions, com l'obesitat, la diabetis, les infeccions, i molts altres problemes de salut.
Les indicacions terapèutiques incloïen propietats digestives, diürètiques, laxants, colagogues, antihemorràgiques i era útil per la regularització de la circulació. Era aplicable en el tractament de diverses malalties com la uricèmia, arterioesclerosi, litiasi, diabetis, bronquitis, asma, inapetència, entre d'altres.
Basant-se en estudis terapèutics, el doctor J. M. Bellido va recomanar l'aigua Vital per les seves excel·lents condicions organolèptiques i efectes fisiològics. De tota manera, amb posterioritat, no s'ha considerat que tingués gaires efectes sobre la salut.