Mina dels Castanyers de Can Pufarrer
Alella

Maresme
    Torrent de Can Pufarré, entre els nuclis de Mas Coll i Can Comulada.
    Pujant pel torrent de Can Pufarré, a través del barri d'accés als barracons a mà esquerra.

Element arquitectònic
    XIX-XX
    BCP (Catàleg Patrimoni d'Alella - 2010)
    Restringit
    Productiu
    Polígon 06 - parcel·la 33
    Jordi Montlló Bolart

Entrada de mina amb una caseta de planta quadrada (1'7 x 1'7 m). Coberta plana a una vessant. Parets fetes de maons plans. Porta de ferro reixada. Hi ha dos graons per baixar al nivell de mina. L'interior és amb volta d'entibada i banc de paredat antic, pedres petites i irregulars unides amb morter, l'aigua es condueix per una doble canal i arriba a un pericó; des d'aquest punt, l'aigua que arriba es divideix entre la que es queda i la que s'envia a Cal Baró a través d'una altra mina lateral. També amb la volta entibada i el banc de maons plans.
    Al costat del galet hi ha dues pedres posades estratègicament per seure-hi.

Antoni Sanahuja va arreglar la mina i la va tornar a posar en funcionament, traient la terra amb cabassos durant els anys 2004 i 2005.

AJUNTAMENT D'ALELLA (2010). Catàleg patrimoni històric, artístic, cultural i mediambiental; dins el Pla d'Ordenació Urbanística Municipal d'Alella.
    MONTLLÓ, Jordi i FONT, Josep (2007). Inventari d'arquitectura rural i popular d'Alella. Inèdit.