Mina del Moreno
Fígols
Ubicació
Coordenades:
Classificació
Descripció
La mina es troba a la zona del camí de la Font del Pi en direcció al Grau de Peguera.
Història
El propietari anomenat "Moreno" va construir i explotar la mina des del 1914 fins el 1918. Va tenir un perfil ocasional i no tenia pretensions de fer una producció de caràcter industrial.
Bibliografia
A.A.V.V. Museu de les Mines de Cercs. Exposició permanent sobre mineria del carbó al Berguedà. Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya, Generalitat de Catalunya.
SOLER i RIBA, Ramon i ORIOLA i CASÒLIVA, Josep (1997), Relleu fotogràfic de les mines del Berguedà, Berga.
SERRA i ROTES, Rosa (2020). Mines, miners i ferrocarril al Berguedà. Llibres de l’Índex, Diputació de Barcelona, Barcelona.
SERRA i ROTES, Rosa (2020). Mines i miners. Una història industrial al Berguedà. Llibres de l’Índex, Diputació de Barcelona, Barcelona


