Masia del carrer Sant Josep
Santa Perpètua de Mogoda

Vallès Occidental
    Carrer Sant Josep, 2 (08130 - Santa Perpètua de Mogoda)
    casc antic

Edifici
    Modern
    Popular
    XVII-XVIII
    Façana pintada de nou, fa molt goig.
    Pla Especial Protecció Patrimoni arquitectònic
    Residencial
    Ref. Cad: 1588601DF3918N
    Goretti Vila i Fàbregas

La masia del Carrer de Sant Josep, 2 es troba situada en una parcel·la en cantonada a l'extrem d'una illa del nucli antic de cases de cos de dues plantes i envoltada per un pati en dues de les seves façanes.
    Correspon a la masia de planta rectangular de 14 x 10m amb tres cossos o crugies, desenvolupada en planta baixa, planta pis i planta de golfes sobre la nau central. Orientada a migdia, la seva façana principal queda enfonsada respecte l'alineació del carrer Sant Josep. La façana oest és mitgera amb els edificis del costat, la façana nord té adossada una nau en planta baixa i la façana est queda oberta cap al pati.
    L'estructura de suport és feta amb parets de càrrega de còdols i sorra i bigues de fusta.
    La coberta és de teula àrab. La coberta de la nau central de tres plantes és a dues aigües i les laterals de dues plantes són a una aigua.
    Al costat est de la parcel·la hi ha un pati, on es situen diversos coberts auxiliars.
    La façana és geomètrica. En planta baixa té el portal d'accés centrat amb una finestra rectangular a banda i banda. Aquesta composició es repeteix a la primera planta, amb tres finestres que corresponen a cada una de les crugies. A la planta de les golfes hi ha una única finestra. La façana no té cap tipus d'ornament.
    Les parets són de còdols i sorra, arrebossades
    És un dels pocs exemples de masia inserida dins de la trama urbana que, amb el temps, no ha estat substituïda ni ha patit transformacions importants.

Segons el Cadastre l'any de construcció del local principal és de l'any 1800.

La data de la seva construcció no es pot precisar amb exactitud. Les úniques referències del seu origen, les trobaríem en la seva tipologia i la seva situació en la zona del nucli antic que va créixer al segle XVII i XVIII, seguint les traces de l'antic camí ral de Sabadell.

AJUNTAMENT DE SANTA PERPÈTUA DE MOGODA (1996). Pla Especial de Protecció del Patrimoni arquitectònic de Santa Perpètua de Mogoda. Text refós novembre de 1996. Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda. Obres públiques i urbanisme. Fitxa 9