El Mas Soler és una de les masies importants de Mediona, coneguda també perquè hi creixia un roure centenari, ja mort.
Antany El Soler pertanyia als Santacana, originaris de la Quadra d'Orpinell. Més endavant es van separar tres Santacana: el d'Orpinell, l'originari, el del Soler i el de Sant Joan.
El de Sant Joan es perd quan una Santacana es casa amb el propietari de la masia de Puigcaní, avui coneguda com cal Sabater. El 1864 en Josep Sabater Santacana figura com el primer contribuent del municipi.
El 1863 Magdalena Sabater i Fontanals es casa amb Josep Farreny i Jover d'Igualada. El seu fill, Josep Farreny i Sabater el 1913, com a hereu de les propietats esmentades, es trasllada a viure a la casa pairal de Sant Joan de Conilles.
Al segle XX el Soler pertany a la família Tapbioles, coneguts industrials pelleters.
El 2001 hi va començar a funcionar, en unes instal·lacions separades, l'Escola Viva, el Roure. Des del 2019, s'hi ha establert Can Vital, una casa rural que organitza i acull retirs de diferents tipus, amb la intensió de promoure la salut i la medicina holística.