Mare de Déu del Roser de l'Ametlla
Casserres

Berguedà
    L'Ametlla de Casserres, al nord-est del terme municipal
    Accés des de la Ctra. C-16

Edifici
    Historicista
    XIX-XX
    Alexandre Soler i March
    El pinacle va caure a causa de l'impacta d'un llamp. El tros que es va desprendre es troba darrera una tanca de ferro que hi ha a l'exterior de l'edifici.
    BCIL (NN.SS text refós DOGC 4846 de 21/03/2007)
    Religiós
    Bisbat de Solsona. Palau Episcopal. 25280 SOLSONA
    Jordi Montlló Bolart

Església de la colònia de l'Ametlla de Casserres, d'estil neogòtic. Està aixecada damunt una llosa sorrenca i construïda totalment amb la pedra provinent de la pedrera que permetia engrandir al mateix temps la fàbrica i els nous habitatges del carrer de Dalt.
    És de planta de creu llatina, d'una nau amb volta d'aresta i capelles laterals. La coberta és de teules àrabs a dues aigües. El campanar s'alça des de la façana presidit per un pinacle i forma un petit porxo d'entrada. A l'interior hi ha un cor.
    A l'exterior sobresurten uns contraforts flanquejant la nau i acabats amb pinacles, que com tots els elements ornamentals responen a una estètica neogòtica.

Hi ha un orgue de fusta i unes prestatgeries amb partitures i càntics ben antics.

Alexandre Soler i March (Barcelona, 1874 - 1949) era l'arquitecte de municipal de Gironella i fou deixeble de Domènech i Montaner.
    Es construí per iniciativa de Josep Monegal, que fou alcalde de Barcelona.

AA.VV (2010). Colònies Industrials, Catàleg de l'Exposició Colònies Industrials, Museu d'Història de Catalunya i Col·legi de Periodistes de Catalunya, Barcelona
    CABANA, Francesc (2006): La saga dels cotoners catalans, Barna, Ed. Proa
    CATALÀ, Rosa i MOLAS, Alba (2005). Les colònies del Llobregat. Paisatge i vivències, PAM, Barcelona.
    CLUA, Jordi (1994). Les colònies industrials al Berguedà: estudi d'una transformació econòmica i urbana, Consell Comarcal del Berguedà, Berga.
    COMAS, Francesc i SERRA, Rosa (2006). Colònies tèxtils. Parc Fluvial del Llobregat, Zenobita edicions, Manresa.
    PLANES i BALL, Josep Albert (2005). Història de Casserres de Berguedà. Ajuntament de la Vila de Casserres.
    SERRA, Rosa i GARCIA, Jordi (no consta). L'Ametlla de Casserres. Parc fluvial del Llobregat.
    SERRA, Rosa (1983). Inventari del patrimoni arquitectònic de Casserres. Generalitat de Catalunya.
    TEIXIDOR, E. i SERRA, R.(2010). Vida de colònia. Les colònies tèxtils a Catalunya, Angle Editorial.
    TERRADAS SABORIT, Ignasi (1979). Les Colònies industrials. Laia. Barcelona.
    TERRADAS SABORIT, Ignasi (1980). "De les colònies industrials a la crisi de l'Estat Providència"; dins l'Avenç. Barcelona.
    TERRADAS SABORIT, Ignasi (1994). La qüestió de les colònies industrials. Centre d'Estudis del Bages. Manresa.