A la zona de mercaderies de l'estació de Renfe, al costat est de la via, hi ha el Magatzem regulador de sals potàssiques. Es va inaugurar cap als anys 40, gestionat els anys 2000 per l'empresa privada Tramer, i actualment ja no està en ús. És l'únic enllaç entre línies d'ample diferent a Catalunya i la seva funció és la recepció i distribució de sal sòdica i potàssica procedent de Súria i Sallent en vagons dels FGC (amb un ample de 1000 mm) a vagons de la Renfe (amb un ample de 1668 mm). De l'enllaç de Sant Vicenç surten trens cap al port de Barcelona o cap a altres punts de l'Estat i de l'estranger, especialment França, des d'on es distribueix cap a altres països europeus com Bèlgica o Itàlia. En arribar a l'enllaç, els vagons de potassa es descarreguen i per mitjà d'un sistema de cintes transportadores es carreguen altres vagons que transporten la mercaderia als seus compradors. Abans, però, de la seva mecanització, el mineral es traspassava d'un vagó a l'altre a cop de pala. En funció de la demanda, de vegades també es carreguen camions. El mineral sobrant s'emmagatzema i es ven posteriorment a un preu més baix. Actualment el control de la càrrega es programa electrònicament, però abans s'havia de fer pesant els vagons amb una bàscula que encara existeix tot i que ara està fora de servei. Forma part del conjunt el bolcador de vagons, el lloc de càrrega de vagons, les cintes transportadores i la bàscula.