La voluntat de fer un nou traçat del Cinturó del Litoral va generar la necessitat de trobar un nou emplaçament a la portada gòtica. La nova ubicació va debatre's entre els terrenys de la Universitat, ja que el convent del Carme, des de 1841 a 1874 va ser la seu de la Universitat de Barcelona, i uns del terme de Sant Adrià de Besòs, en una illa entre els dos ramals de la prolongació del carrer de Guipúscoa. Finalment, aquest últim va ser l'espai escollit pel projecte de restauració de la portada, dissenyat el 1991. En la seva memòria històrica i descriptiva, signada per l'arquitecte Joan Bassegoda i Nonell, recull la llegenda del duel de l'arc. L'obra de desmuntatge i muntatge es va fer pel contractista Manuel Piera i Cussó, segons la memòria el seu nét Llibert Piera i Fible confirma la història del duel entre l'amo de la portada i un desconegut. El col·lectiu de Dones del Futur de Sant Adrià de Besòs va voler recuperar aquesta llegenda i va crear l'Auca de l'Arc adrianenc. Aquesta són un conjunt d'estampes acompanyades cadascuna amb una composició poètica popular, els rodolins. L'objectiu era donar a conèixer l'anècdota de l'Arc per impulsar la portada com a símbol de la ciutat