L'home del sac de Sant Pau d'Ordal Santa Fe del Penedès

Alt Penedès
Entre Santa Fe del Penedès i Sant Pau d'Ordal (Subirats)

Patrimoni immaterial
Tradició oral
XIX-XX
Dolent
Aquest costum ja no es practica actualment.
Obert
Sense ús
Oriol Vilanova

Durant el segle XIX i començaments del segle XX, quan s'acostava la Festa Major de Sant Pau d'Ordal (Subirats), cada any anava un home a peu amb un sac, des de Sant Pau fins a Santa Fe a buscar la imatge de Sant Pau que hi havia a l'església, la posava dins del sac, se'l carregava a l'esquena i tot xino-xano la portava cap a Sant Pau d'Ordal.
Després, passada la seva Festa Major de Sant Pau d'Ordal, tornava la imatge de la mateixa manera que l'havia vingut a buscar; al coll i a peu. Aquest home tenia el permís del rector de Santa Fe i, segons sembla, la imatge s'utilitzava a la processó de la Festa Major de Sant Pau d'Ordal.
Entre la canalla de Santa Fe, aquest personatge era conegut com "L'home del sac".

VENDRELL I VENDRELL, Remei, et alii. (1994): "Santa Fe del Penedès. Un municipi històric al cor de l'Alt Penedès." Edita: Ajuntament de Santa Fe del Penedès. Santa Fe del Penedès, p. 275.