Jesu Rex Mitis i Stabat Mater

Patrimoni immaterial
    Música i dansa
    XX
    Ramon Victori i Arumí "el vell Sala".
    Física
    Caramelles del Roser.
    Obert
    Religiós
    Virgínia Cepero González

El "Jesu Rex Mitis" i "Stabat Mater" són dues obres musicals compostes per Ramon Victori i Arumí "el vell Sala", que es canten en el viacrucis de Monticalvari el divendres de Setmana Santa.
    Foren creades expressament per aquesta processó, però es desconeix l'any de la seva composició.
    És tracta de dos motets, en llatí, a tres veus i fiscorn.

Es pot consultar la partitura a l'arxiu municipal de Sant Julià.

Informació facilitada per Santi Riera, president de les Caramelles del Roser de Sant Julià de Vilatorta.

Ramon Victori i Arumí:
    Va néixer l'any 1868, i era pagès i pinyonaire. Va exercir d'alcalde i de jutge de pau de Sant Julià de Vilatorta.
    Tot i no posseir una formació tècnica musical, la seva exquisida inspiració li va permetre ser autor i arranjador de diverses obres per a l'orquestra de Sant Julià, de moltes corrandes, i compositor d'obres corals i religioses, i misses a dues i tres veus amb acompanyament d'orquestra.