Jaciment de la Serra de Noet
Berga

Berguedà
    Antic municipi de la Valldan
    Vessant nord de la Serra de Noet, sobre el túnel de la variant de la Valldan.

Jaciment arqueològic
    Antic
    Ibèric
    Romà
    IaC - IdC
    Dolent
    Altres
    Ajuntament de Berga, plaça Sant Pere, 1 i Ajuntament d'Avià, avinguda Pau Casals, 22 (Avià).
    Albert Rumbo Soler i Isaac Soca Torres.

Es tracta d'un jaciment d'època ibero-romana on es descobriren els basament, el paviment i restes de les parets d'una estructura arquitectònica destinada, segurament, a casa-habitació. L'estructura es troba situada al vessant nord de la Serra de Noet, just al costat del talús del túnel de la variant de La Valldan.

La seva recent descobertai excavació (1999-2000) fa que no es disposi encara de material suficient per extreure'n conclusions definitives.

El jaciment de la Serra de Noet fou descobert i excavat entre els anys 1999 i 2000 degut a la construcció de la variant de la Valldan que deixà les restes a la vista. L'excavació fou, malauradament, una excavació d'urgència, ja que calia enllestir la variant i el talús de la carretera. Les restes arqueològiques descobertes foren croquitzades i restaren al mateix lloc on havien estat trobades.