Jaciment de la cova de les Arnes
Collbató

Baix Llobregat
    Serrat de la Codolosa (muntanya de Montserrat)
    Des del Pujolet seguir la drecera i a 150 m agafar un camí a la dreta i continuar uns 120 m

Jaciment arqueològic
    Paleolític
    Neolític
    Edats dels Metalls
    Ibèric
    Els marges s'estan esllevissant.
    BCIL 389 (Consell Comarcal Baix Llobregat 26/2/2007)
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Sí; CCAA
    Sense ús
    Generalitat de Catalunya, Pl Sant Jaume, 2, Barcelona (080029)
    Assumpta Muset Pons

Cova natural d'habitació sense estructures, orientada cap a sol naixent. Té una cisterna interior que s'omple amb l'aigua de la pluja que és recollida mitjançant un sistema de canals. També hi ha marges de pedra seca, una cavitat, un mur exterior i una porta rematada amb totxo massís.

Balma ocupada des del Paleolític Mig (-90.000 a -33.000) fins al període iber (-650 a -50), tot i que es desconeix quin ús se'n va fer. A aquestes èpoques corresponen les peces, algunes bifaces, diversos fragments de ceràmica iber i un tros de morter, que hi ha al Museu de Montserrat. Al Museu de Coses del Poble de Collbató també hi ha alguns fragments de ceràmica.
    Més recentment va servir de corral d'arnes.

MAÑÉ I SABAT, A. (1989), Els pobladors prehistòrics de Montserrat i les seves rodalies, Barcelona, Federació Catalana d'Excursionisme, p. 72-73.
    MESTRES, J., J. TARRÚS I R. TEN (1983), "El neolític antic a Catalunya i les coves de Montserrat. La ceràmica", Montserrat. Butlletí del Santuari, núm. 7, p. 39-40.
    SOLIAS, Josep M., Juana María HUÉLAMO i Susana LAUDO (s/d), Inventari del patrimoni cultural del Parc Natural de la Muntanya de Montserrat, Barcelona, Generalitat de Catalunya, p. 4-8.
    VILLALBA, M. J.; A. BLASCO i M. EDO (1989), "La prehistòria al Baix Llobregat. Estat de la qüestió", I Jornades Arqueològiques del Baix Llobregat, Castelldefels, Ajuntament de Castedefels.