Imatge del Sagrat Cor de Jesús
Calldetenes

Osona
    Nucli urbà de Calldetenes. Església de Ntra. Sra. De la Mercè. Plaça Vella s/n (08506 Calldetenes)
    A la plaça vella de Calldetenes. Dins l'església parroquial

Patrimoni moble
    Objecte
    Josep Maria Camps i Arnau
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Sí; IPA núm.4. ACCN:22492
    Religiós
    Privada accessible
    Bisbat de Vic. C/Santa Maria, 1 (08500 Vic)
    Raquel Valdenebro Manrique

L'església parroquial conserva una imatge de bult rodó "El sagrat Cor de Jesús" obra de Camps i Arnau. Aquesta imatge es troba situada a la capella lateral dreta de l'església, damunt de l'altar decorat amb estuc. Es tracta d'una imatge de fusta policromada que representa la figura de Jesús amb la mà dreta aixecada en actitud de beneir. La figura es troba pintada amb colors ocres i marrons. Com a característica singular cal fer esment d'una clara dicotomia. Mentre que en el cos es detecta un cert hieratisme, que ve donat bàsicament pels plecs del vestit amb un clar predomini de la verticalitat, el rostre és certament expressiu.

Josep Maria Camps i Arnau, nascut a Sarrià (1879-1968) fou escultor i imaginer. Va estudiar a l'escola de la Llotja, sota el mestratge d'Agapit Vilamitjana, i va treballar a l'estudi de Pere Carbonell i Huget. Entre les seves obres destaca el monument al cardenal Vives (Sant Andreu de Llavaneres) i "Ruth" al Palau de la Virreina de Barcelona(1949). L'església parroquial fou construïda a instàncies del bisbe de Vic, Manuel de Hartalejo, que el 1778 va obtenir de l'Academia de San Fernando l'aprovació dels plànols per tirar l'obra endavant. La devoció al Sagrat Cor de Jesús prové de l'antiga tradició nascuda al segle XIII. Malgrat tot, no va ser realment impulsada per l'església fins el segle XVIII, estenent-se a partir del papat de Pius IX per tota l'església. A la comarca d'Osona, el Dr. Torras i Bages divulgà i impulsà la pietat a través de la publicació "Mes del Sagrat Cor de Jesús". A partir d'aquell moment es crearen societats religioses, entre les quals destaquen les Serves del Sagrat Cor de Jesús, fundades per Joan Colell i Cuatrecases a Vic el 1881.

AA.DD (1985) Inventari de Patrimoni Arquitectònic. Direcció General de Patrimoni Cultural. Generalitat de Catalunya. AA.DD. ( 1995) Calldetenes. Imatges en el temps. Primera part (1911-1960). Ajuntament de Calldetenes. Calldetenes VILAMALA I SALVANS, J (2002) De Sant Martí de Riudeperes a Calldetenes. Passat i present d'un poble viu. Ed. El Mèdol. Calldetenes.