Plaça de l'Ajuntament, 08458, Sant Pere de Vilamajor.
295 m
Coordenades:
41.68491
2.3906
449283
4614972
Classificació
Número de fitxa
08234-183
Patrimoni moble
Tipologia
Element urbà
Contemporani
Segle
XXI
Any
2014
Glòria Ortega i Luà Aligué
Estat de conservació
Bo
Protecció
Inexistent
Accés
Fàcil
Ornamental
Titularitat
Pública
Ajuntament de Sant Pere de Vilamajor
Autoria de la fitxa
Virgínia Cepero González
Descripció
Escultura de ferro realitzada per Glòria Ortega i Luà Aligué, l'any 2014, amb motiu de la celebració del tres-cents aniversari dels fets de l'onze de setembre de l'any 1714. Es troba a la plaça de l'Ajuntament.
L'escultura, de més de dos metres d'alçada, està formada per les paraules "CATALUNYA" i "TORNAREM A SOFRIR, TORNAREM A LLUITAR, TORNAREM A VÈNCER", que constitueixen una torre que representa la fortalesa del poble català, que manté el seu esperit nacional durant tres-cents anys.
La paraula "Catalunya" representa la unió de les quatre Diputacions sota la Mancomunitat, germen de la nova Generalitat.
La frase "Tornarem a sofrir, tornarem a lluitar, tornarem a guanyar" va ser pronunciada per Lluís Companys i Jover (1882-1940), el dia 1 de març de l'any 1936, al balcó del Palau de la Generalitat, durant el discurs del seu restabliment com a president de la Generalitat de Catalunya, després de l'èxit electoral del Front d'Esquerres, en les Eleccions generals espanyoles de l'any 1936.
I les quatre barres representen el moment actual de la història de Catalunya.
Glòria Ortega Arimany (Manlleu, 1954):
És una escultora i ceramista, vinculada al Centre d'Art La Rectoria des dels seus inicis. Ha rebut formació artística a Nova York, Portugal i Menorca. Col·labora en diverses publicacions d'art, com les revistes Coses d'Art i l'Artual.
Ha exposat la seva obra arreu de Catalunya (Barcelona, Granollers, Peralada, Girona, Valls, Montornès del Vallès, La Pera, Sant Pere de Vilamajor) i a Mallorca. I ha participat en diverses exposicions col·lectives a Barcelona, Granollers, Girona, Palma de Mallorca, França, Itàlia, etc. En destaquen les seves obres en espais públics, a Sant Pere de Vilamajor, Sant Antoni de Vilamajor, Cardedeu, Vespella de Gaia i Blanes.
Història
L'escultura va ser inaugurada el dia 10 de setembre de l'any 2014, a la plaça de l'Ajuntament de Sant Pere de Vilamajor.