Habitatge del carrer Carcereny i Tristany

Any
    Desconegut
    BCIL 19/10/1988
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Residencial
    0019906DF2801G
    CENTRE D'ESTUDIS COMARCALS DEL BAIX LLOBREGAT

L'habitatge unifamiliar del número 7 del carrer de Carcereny i Tristany es disposa entre mitgeres i segueix la tipologia de planta baixa i pis,amb planta rectangular. Les seves obertures, resoltes en arcs de mig punt, es disposen de forma simètrica, i són coronades per unes motllures que reprodueixen motius florals. Les del primer pis, donen pas a l'obertura d'un balcó que s'eixampla en la seva part central i se suporta a través de quatre mènsules. La barana del terrat, conforma un dibuix sinuós que trenca amb la racionalitat compositiva i mostra la data en què es va construir la propietat (1930) i, per sobre, amb el mateix estil i cromatisme que els números, es llegeixen les inicials JP. El conjunt de la façana presenta una composició proporcionada i mesurada.

El carrer de Carcereny i Tristany que acull aquesta casa es va obrir l'any 1923 com a nova extensió d'habitatges populars. El clima de benaurança social i econòmica de Sant Feliu durant els anys vint, va permetre el desenvolupament del pla d'Eixample redactat per Gabriel Borrell i aprovat per l'ajuntament el 1904.

- RETUERTA I JIMÉNEZ, M. Luz; SAMMARTÍ I ROSET, Carme (dir.). Sant Feliu de Llobregat. Identitat i història. Sant Feliu de Llobregat: Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat, 2002. 365 p
    - SANS I FÀBREGAS, Llorenç; GRAS, Mercè. Els carrers de Sant Feliu. Sant Feliu de Llobregat: Patronat Municipal de Cultura de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat, 1989. 95 p.
    - VIDAL I JANSÀ, Mercè. Arquitectura i urbanisme a Sant Feliu de Llobregat. 1826-1936. De Pere Serra i Bosch a Nicolau M. Rubió i Tudurí. Sant Feliu de Llobregat: Centre d'Estudis Comarcals del Baix Llobregat, 2005. 202 p.