Habitatge, carrer Sant Antoni, 14

XVII
    Es desconeix
    BCIL (PEPCHC 4-5-1995)
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    IPAC Núm. 31
    Residencial
    5378030DG3257N0001PO
    Jordi Petit Gil

Edifici entre parets mitgeres de planta baixa i dos pisos. La coberta és de teula aràbiga a dos vessants. Però d'aquest edifici només hem de destacar el portal amb llinda de fusta i la finestra.
    Portal quadrangular molt modificat amb llinda de fusta sustentada per pedres d'inclinació a la part anterior. Hi ha un guardapols a la part superior. Damunt hi ha un balcó de 2 m x 1m aproximadament emmarcat per guardapols i amb desaigües. El balcó està més ben conservat que el portal. Al costat d'aquest hi ha una finestra molt reformada amb pedra treballada.

El portal i la finestra estan protegits legalment.

El carrer Sant Antoni rep el nom d'un antic portal de la muralla obert al camí que venia de Sant Antoni de les Codines i el Congost, el portal s'esmenta ja el 1587. Va ser format entre els segles XVI i XVII. Els edificis van ser construïts en aquesta i el seu estat actual és degut a les diverses reformes sofertes durant els últims segles. Es tracta d'una de les primeres edificacions que anaren conformant el carrer Sant Antoni. Els edificis van ser construïts en aquesta i el seu estat actual és degut a les diverses reformes sofertes durant els últims segles.

- SURINYACH I PLA, Miquel. (1994). Pla especial de protecció del centre històric i dels elements d'interès del terme municipal de Centelles. Centelles.
    - PLADEVALL, Antoni (1987). Centelles. Aproximació a la seva història. Ajuntament de Vic.
    - PLADEVALL, Antoni (1981). Gran Geografia Comarcal de Catalunya. Osona. Fundació Enciclopèdia Catalana.