Habitatge, carrer del Socós, 28

Residencial
    5178028DG3257N0001SO
    Jordi Petit Gil

Edifici de parets mitgeres de planta baixa i dos pisos. A la planta baixa només hi ha el portal d'accés, el primer pis té una única sortida a un balcó i el segon pis (unes antigues golfes) tenen una petits finestra. La coberta és de teula aràbiga a dos vessants. A la paret, a l'alçada del primer pis s'hi pot observar que queda emmarcada (després de la seva última reforma) una llinda amb la següent inscripció: "IHS MARIA ANY 1894"

En 1894 va patir una gran reforma de la qual trobem la llinda.
    L'última reforma està feta cap a l'últim terç del segle XX.

Les edificacions als voltants del carrer Socós es van anar produint durant tot el segle XVII però el seu estat actual és fruit de les intervencions sofertes durant els segles XVIII-XX. La casa va ser allargada per la part posterior, es van canviar les escales i les alçades dels sostres.

- SURINYACH I PLA, Miquel. (1994). Pla especial de protecció del centre històric i dels elements d'interès del terme municipal de Centelles. Centelles.
    - PLADEVALL, Antoni (1987). Centelles. Aproximació a la seva història. Ajuntament de Vic.
    - PLADEVALL, Antoni (1981). Gran Geografia Comarcal de Catalunya. Osona. Fundació Enciclopèdia Catalana.
    - Fitxa de Patrimoni Arqueològic i Arquitectònic de Centelles. Servei d'Arqueologia i Paleontologia de Catalunya.