Habitatge al carrer Constitució, 9

Any
    Desconegut
    Dolent
    L'edifici amenaça ruïna a jutjar per les importants esquerdes que s'aprecien.
    BCIL (19/10/88)
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    19134
    Sense ús
    0320202DF2802A
    CENTRE D'ESTUDIS COMARCALS DEL BAIX LLOBREGAT

Casa als quatre vents de mitjanes dimensions envoltada de petit jardí. És de planta rectangular i teulada a dues aigües amb la carena perpendicular a la façana. Es desenvolupa en alçada en planta baixa i pis. Crida l'atenció la tribuna situada a la planta superior, ja que és d'una volumetria desproporcionada en relació a les dimensions de l'habitatge. Aquesta tribuna està ubicada just a sobre de la porta d'accés a l'habitatge. Es de planta rectangular i està cobert per taulada a dues aigües. Se suporta sobre uns senzill pilars de secció quadrangular, de manera que forma una petita porxada que cobreix la porta d'accés a l'habitatge. La tribuna acull finestres de forma quadrangular a les tres cares de la mateixa. A banda i banda, ja en la façana principal de la casa, trobem també obertures. La de la dreta destaca per ser allargassada i presentar una línia sinuosa als angles superiors que trenquen amb el predomini de línies rectes que presenta el conjunt. Per sobre de la tribuna hi ha una petita finestra situada en coincidència amb el punt que marca la carena de la teulada. Es tracta d'una obertura en forma d'arc de mig punt, gairebé amagada a la vista per la tribuna quan mirem la casa des del carrer. Sobre aquesta finestra trobem una rajola de ceràmica quadrada de color verd amb un relleu vegetal de la qual arrenca un motiu decoratiu esgrafiat molt malament conservat que recorre totes les façanes de la casa. Es tracta de dues línies rectes paral·leles entre sí que en la façana principal segueixen la inclinació de la teulada i que s'interrompen a trams pautats per transformar-se en línies entrellaçades.
    Mencionar també que les teulades de la casa i de la tribuna formen ràfecs.

Actualment la propietat abasta també una petita nau industrial contigua construïda en maó i en la que s'hi fabricaven peces de zinc. Aquesta nau està actualment molt deteriorada.

Habitatge construït a principis del segle XX, segurament cap el 1920. L'any 1854 es va inaugurar la línia de ferrocarril que cobriria el trajecte Barcelona-Martorell. Aquest traçat va originar una sèrie de carrers com el de Jacint Verdaguer o el de la Constitució. En el cas del segon, fins llavors poblat de vinyes, es va poder urbanitzar gràcies a l'adquisició del Clos de can Nadal per part de l'Ajuntament.

- RETUERTA I JIMÉNEZ, M. Luz; SAMMARTÍ I ROSET, Carme (dir.). Sant Feliu de Llobregat. Identitat i història. Sant Feliu de Llobregat: Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat, 2002. 365 p.
    - SANS I FÀBREGAS, Llorenç; GRAS, Mercè. Els carrers de Sant Feliu. Sant Feliu de Llobregat: Patronat Municipal de Cultura de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat, 1989. 95 p.