Habitatge a l'Avinguda Catalunya, 34-36

Edifici
    Eclecticisme
    XX
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    IPA: 18287
    Religiós
    Varis propietaris
    Xavier Esteve Gràcia

Conjunt de dues cases, de planta i pis, pràcticament simètriques, entre mitgeres. Els edificis són de planta rectangular, amb teulada de teula àrab a dos vessants amb el carener paral·lel a la façana principal i coronaments pla. Si bé segurament originalment hi havia un únic carener, l'edifici amb el número 34 ha estat reformat, desplaçant aquest per allotjar una petita terrassa a la part frontal de la casa. La façana està arrebossada i pintada de color salmó, amb un únic motiu decoratiu, situat a l'alçada que separa les dues plantes, consistent en una línia horitzontal de color gris, amb dues bandes de color granat a banda i banda d'aquesta. Al primer pis les obertures són encara originals, consistents en un balcó i una finestra construïts simètricament a cada casa. Totes elles tenen una llinda esglaonada i disposen d'un guardapols rematat triangularment. Els balcons disposen d'una barana de ferro forjat. La façana de la planta baixa és només original en l'edifici del número 36, mentre que la del 34 ha estat totalment modificada recentment. La primera disposa d'una única obertura consistent en un portal retirat un metre dins de la façana a mode de porxo. Sobre d'aquest hi ha un guardapols format per motius geomètrics.

AAVV (2011) Revisió del Pla d'Ordenació Urbanística Municipal de la Palma de Cervelló (POUM). Catàleg de béns protegits. Ajuntament de la Palma de Cervelló. p. 30-31.
    DE BUEN LINARES, A.; ROIG i MESTRE, M.D.; VIVAR CANTALLOPS, J.A (1999): Catàleg del Patrimoni Arquitectònic i Natural de la Palma de Cervelló. Inèdit. Ajuntament de la Palma de Cervelló.