Forn de calç al Parc del RACC

Centre del terme municipal

Edifici
    XIX-XX
    Cobert per vegetació i s'ha perdut el sostre.
    Restringit
    Sense ús
    Ref. Cad.: 08096A00900050
    P. Barbado. OPC

Forn compost per un accés inferior i la cambra de combustió. L'accés consta d'un túnel d'entrada en forma de cap-i-ample de paredat comú, amb volta de totxo col·locat de pla amb perfils metàl ·lics de reforç, amb porta de sortida d'arc rebaixat de tatxo col·locat a plec de llibre. La cambra de cocció, de planta circular, està formada per murs de paredat comú rejuntat amb morter de calç . A la cambra de cocció s'hi col ·lacava la llenya, sobrè la qual es formava una volta de pedra, per situar-hi la calç al damunt.

Està recollida a l'Inventari del Patrimoni Arquitectònic del Parc Natural del Montseny

Exemple i mostra de la gran quantitat de forns de calç que hi arribà a haver a la zona, degut a la riquesa en aquest material de les pedreres del municipi, explotades durant el segle passat i principis del present.