Font i safareig del Puig
Cercs

Berguedà
    al peu de la carretera que enllaça la C-16 amb Cercs, al costat del conjunt de cases del Puig

Element arquitectònic
    Dolent
    Actualment no raja i les estructures estan malmeses.
    Sense ús
    Ajuntament de Cercs. Ctra. de Ribes, 20. 08698 Cercs
    Sara Simon Vilardaga

La font i el safareig del Puig estan construïts arrambats a un marge al peu de la carretera que conforma l'enllaç sud de la C-16 amb Cercs a l'alçada del nucli o petit agrupament de cases que conforma el lloc del Puig. El conjunt és conformat per l'estructura de la font , formada per un frontal de maó clos en arc .... aproximadament a la part central del frontal hi ha l'aixeta, a la base una pica senzilla feta en base a maó massís amb acabat en lliscat de ciment pòrtland, acabats i materials que trobem en tot el conjunt. Al costat de llevant de la font hi ha adossat un banc d'obra, en aquest cas però fet en pedra; i al costat de ponent de la font, trobem el safareig construït també adossat a l'estructura, tot recollint l'aigua que desaigua de la mateixa font. El safareig és un dipòsit de planta rectangular, d'un 282 cm de llargada per uns 98 cm d'amplada i una profunditat aproximada de 75 cm. La paret del costat sud del safareig, compta amb la part superior de major amplada a manera de voladís, i amb el pendent inclinat cap l'interior del dipòsit, constituint la part destinada a rentador.
    Actualment no disposa d'aigua corrent i es troba deixat i en mal estat de conservació.

El lloc del Puig està centrat i li dóna nom l'antiga masia del Puig, avui reconvertida en diversos habitatges.