Font de Periques. Zona d'expectativa arqueològica 2.
Puig-reig

Berguedà
    Periques
    Entre el km 83 i 83 de la carretera de l'Eix del Llobregat (C-16)

Jaciment arqueològic
    Paleocristià
    Medieval
    VI-XV
    Dolent
    BIPCC 16
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    si, CC.AA. 15082
    Sense ús
    Ref. Cad.:08174A001000420000HO
    Rosa Serra Rotés i Jordi Piñero

Jaciment indeterminat d'època medieval localitzat en un marge de camp al sector est del traçat de la carretera de l'eix del Llobregat (C-16), al costat de la font de Periques. Actualment aquesta zona ha quedat totalment alterada pel pas de la carretera. En aquest punt es va identificar un estrat de restes constructives en el qual va aparèixer material ceràmic relacionat amb el període medieval.

L'any 2004 es va dur a terme una prospecció arqueològica en el marc de l'Estudi d'Impacte Ambiental de la Nova Carretera Eix de Llobregat C-16. En la prospecció, a banda de constatar la presència de jaciments ja coneguts, es documentaren vuit zones d'expectativa arqueològica, les quals s'individualitzen en les corresponents fitxes d'inventari de patrimoni arqueològic, entre les quals la que correspon a aquest jaciment.

AADD. (2011). Pla d'ordenació urbanística municipal. Catàleg del patrimoni arquitectònic, històric i artístic. Ajuntament de Puig-reig. Fitxa e.11